dijous, 26 de juny del 2008

Cavallers 1a part: Blues 235mts 6a+/6b (V+/6a oblig.)


Aquest pont de Sant Joan ens hem juntat una bona colla a Cavallers... amics, amics d'amics, coneguts... Inicialment havíem quedat jo i la Lu... però ja se sap, quan deixes que la Lu ho digui a la gent... se'n lia una de bona!! I aleshores jo també ho vaig dir a més gent i... je, je... vaja, que el que no ens ha faltat aquest pont ha estat companyia!! I per cert, moooolt bona companyia!!

Jo portava vàries vies al cap, entre elles la Blues i la Pistacho de la quarta agulla de Comalestorres. Volia fer les dues el mateix dia, per allò d'estalviar-me l'aproximació... i als companys de cordada que s'hi van apuntar també els va semblar bé... però una cosa són les il·lusions i les altres la realitat: amb una n'hi havia prou!!

Així doncs, dissabte al matí la cordada de la Blues (Ciscu, Blai i Raquel) emprenia l'aproximació cap a Comalestorres. Nosaltres vam sortir del nostre campament base (pàrquing 3) direcció a la presa. La vam creuar i des d'allí vam agafar el corriol ben marcat que hi surt de forma evident. Pujada i més pujada... una hora i quart vam tardar a ser a peu de via!

Però no vam pujar sols!! També hi havia la cordada de la Pistacho (Oriol i Clara) i la de la Kalebala (Jordi i Marc M).

A nosaltres ens costar repartir els llargs... finalment vam decidim que comencés en Blai, continuar jo i després en Ciscu.

Ll1: (V+ 40m) Aquest és un llarg primerament de fissura vertical, d'aquests d'anar empotrant peus i mans a dins per després sortir amb un pas de placa. Tot i ser un V+, és un llarg que t'agafa en fred, d'aquests que si el fa el company millor... je, je... el va fer en Blai.


Ll2: (6a, 30m) Aquest s'inicia amb una entrada fàcil per una fissura fins arribar sota un desplomet que té un pas d'aquells per mirar-te'l. Jo me'l vaig mirar i remirar...


fins que em vaig haver de penjar!! Després, amb un pas de taló me'n vaig poder sortir. I finalment un tramet de placa fina i amb pocs metres ja ets a la R3.

Ll3: (IV, 30m). Aquest li va tocar a en Ciscu, comença amb un flanqueig a la dreta i continúa a munt per placa fins anar a buscar una fissura. Aquí la sortida de la R,

Ll4: (6a+/6b, 25m) Aquest, per mi, el llarg més guapo i difícil de la via. Es tracta d'un festival de fissures on cal anar auto-protegint-se tot i fent bavareses d'una fissura a una altra...

De segona el vaig disfrutar des del primer pas a l'últim... és un llarg que no et deixa descans... que no deixes de gaudir i de flipar ... una fissura, un altra... mmmm... quin plaer!!

Ll5: (6a/6b, 35m) Aquest el vaig gaudir d'una altra manera... je, je... em tocava de primera... així que, com comença a ser costum, vaig fer varis puja/baixa per recuperar material (la por de quedar-me sense res abans d'arribar a la R...)

Però quina gustera quan vaig poder posar el Camalot del 4!!



Arribats a la R5 jo ja estava més que congelada!! La meva inexperiència m'havia fet deixar el xubasquero a peu de via... (sí, ara ja ho he après, al Pirineu, encara que faci sol, cal que agafi roba d'abric!)... i el sol ja se n'havia anat i el vent bufava... ja no em notava els dits i els tembleques començaven a ser considerables.

Ll6: (6a, 30m) Aquest li tocava a en Ciscu, però no se'l veia amb masses ganes... jo estava congelada... total, que el va fer en Blai. La sortida és força cabroneta, es tracta d'un pas de placa per anar a agafar-te a la fissura i després superar el petit desplom per la seva esquerra. Després segueix la finura cap a munt (per placa) fins arribar de nou a una fissura que finalment nosaltres fem per l'esquerra (però no molt, que si no canvies de via!!). Finalment en Blai munta R i sortim els segons congelats. Abans d'arribar a la R6, et trobes una reunió des d'on hi ha un escape a la dreta.

Ens falta el Ll7, un díedre de V+ de 30m... estem congelats... Tirem per l'escape? Síííí!! Crec que cap component de la cordada en va dubtar!! Primerament anem tirant dos mentre l'altre assegura (no teníem massa clara la baixada), fins que veiem que el destrepe és òptim, ens desencordem i cap a baix, tot evitant la neu, on acabarem arribant a peu de via altra vegada.

I nosaltres volíem fer les dues vies? Je, je... està clar que no sempre els somnis es poden fer realitat... Ara tenim la Pistacho pendent... però Cavallers no es mourà de lloc!!

12 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Ja saps que si escalessis amb motxila.... (calla, pesat !)

La fissura de la quarta foto sento que em crida, quina passada ! Recorda els Alps....

XICU ha dit...

Un plaer de coneixer-te!
Merci pel consell de l'abrigall però nosaltres no ens va fer falta, només un xic d'airet en el cim.
Fins aviat!

Llorenç ha dit...

Raquel!! com vau deixar pujar al Siscu sense casc!!! mecatxis!!!!

ara m'entens en que portar al Blai dintre de la cordada es un punt molt important i de confiança? je je je
Es veu maca la via! a veure si pujem en poques setmanes a cavallers! ja saps si vols intentar-la fins al cim!

Molt espectaculars les fotos!

lux ha dit...

Bones guapissima!!!!

una mica si que la vem liar si...
;-)))

ke xula que es veu aquesta paret!!! no se si la blues...
pero la pistacho... mmmm
allà a la llista esta!!

Un petonas!!!

Raquel ha dit...

Gatsaule: Sííí, pesat! Je, je!!
Realment amb la Lu vam quedar d'anar a Cavallers per practicar amb el granit.. per anar als Alps a l'agost... i m'ha encantat!!
Tu paciència, eh! Que els Alps no es mouen de lloc!!

Xicu: Igualment!!
Doncs quina sort... ara, ja et dic que jo soc mooolt fredolica!! Vés a saber si us va fer el mateix fred que a mi... je, je!

Llorenç: Doncs sí, perquè no el coneixia i no em vaig atrevir a dir-li res al respecte... bé, li vaig dir que es posés el casc de l'obra, però va decidir que no!
Sí, a veure si m'és possible venir... però abans de fer la Blues fins al cim vull fer la Pistacho!!

Lu: Ei guapíssima!! Sí, sí que la vam liar... però va estar bé, eh! M'encanta quan la liem!! Je, je!!
Doncs per la Pistacho compta amb mi, que jo també la tinc pendent, i què millor que fer-la amb tu!!

Marieta ha dit...

Ostres, quines fotos més xules!
Per cert...deu nido quants "posts" de bloggers sobre Cavallers, no???

Raquel ha dit...

Je, je... sí Marieta... és que la Lu és una public relexions dels blogs de collons!!! I no tots érem bloggers... que si no... no vegis l'empapada de Cavallers que us esperaria a tots plegats!!

PGB ha dit...

L'amic que em va dur a escalar per primer cop venia de fer la Blues el cap de setmana anterior, jo flipava amb les fotos...

Aquest estiu tinc ganes d'anar a Cavallers... a veure què tal! :)

Raquel ha dit...

Doncs fliparàs segur!! És una passada... quanta fissura perfecte!!
I si vas a Comalestorres, recorda agafar alguna cosa d'abric per quan ja no toqui el sol!!

Mingo ha dit...

Ei que guai la blues, jo la tinc pendent, espero enganyar algú per fer-la ja, m'apunto la teva descripció. El Pistatxo, te la recomano, és una via que l'he fet una vegada i mitja i és de les que no em sap greu de repetir, de lo maca que és.
Volia pujar aquests dies a Cavallers, però els colegues no es van deixar convéncer. Si arribo a saber que pujeu tanta penya, m'hagués apuntat. Veig que tb vas fer la Laura, no he llegit la piada, la Laura està més propet del cotxe?.
Vinga endavant

Raquel ha dit...

Ei Mingo!!
Sí, la Blues em va encantar!!
La Laura està molt més a prop! Es veu des del pàrquing. Si el riu va ple cal donar més volta, però res a veure amb la pujada a Comalestorres!!

Anònim ha dit...

Em suen les mans de veure les fotos i llegir el post de la Raquel ... Quan penso en la bavaresa i en la primera tirada tremolo i no de fred precisament :S
Ha estat tot un plaer formar cordada amb el Ciscu i la Rechel. Ara mirant-mo de lluny penso que semblem el trio calabera: un sense casco, l'altra en top i fotent-se de fred i jo amb les ulleres de venedor de la ONCE...
I tu LLorenç que em vols demanar fent-me la pilota, eh? que la primera tirada de la Pistachos la faràs tu!!! jajajaja